Horda
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
World Of Warcraft
 
Burning Crusade
 
Wrath of the lich king
 
Hátasok
 
Kasztok
 
Partnerek
 
Számláló
Indulás: 2006-09-05
 
 
weboldalam















 






















 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Battleground

Az alábbi kis szösszenetben megpróbálom összefoglalni az Alterac Valley-vel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, beleértve azt is, milyen tárggyal mihez kezdhetünk, és hogy milyen küldetések elérhetőek számunkra. Nemcsak azoknak érdemes elolvasniuk, akik még nem ismerik ezt a Csatamezőt, hanem azoknak is, akik már igen - ők az esetleges tévedések kijavításával könnyíthetik meg az AV-s újoncok dolgát.


 

Iterac Valley-ben maximum 40 fős, 51-60. szintű játékosokból álló csapatok küzdenek egymással. A legvégső cél az ellenfél tábornokának megölése. Egy közvetlen támadás tökéletesen esélytelen, ezt tehát lassacskán, az ellenfél védelmét lépésről-lépésre felszámolva kell elérni. Mielőtt azonban kifejteném ennek mikéntjét, fussuk át, kivel is kell megküzdenünk.
Az ellenfél csapatát és persze a tiédet is rengeteg NPC segíti. Ezek nagy részét az őrjáratozó katonák teszik ki. Már a legványadtabbak is 54-55. szintűek, sebzésük akkora, mint egy azonos szintű elite mobé, de a HP-juk "normális". Mindkét oldalnak van továbbá 6 hadnagya, 4 parancsnoka, 1 robbantási szakértője, 1 kapitánya és 1 tábornoka. Mindegyikük megölése bizonyos mennyiségű bonusz HK-t jelent, vagyis egy 60. szintű karakterért járó honor-mennyiséget, ami nem oszlik meg a résztvevők között, mindenki egyénileg kapja. Emellett mindegyikük megölésének további hatásai is vannak.
∙ A hadnagyok 1 HK-t érnek, és haláluk után bizonyos NPC-k nem respawnolnak.
∙ A parancsnokok 1 HK-t érnek, és haláluk után bizonyos NPC-k nem respawnolnak. (Alájuk nyilván többen tartoznak, mint egy hadnagy alá.)
∙ A kapitányok 3 HK-t érnek, haláluk után számos NPC nem respawnol. A kapitányok halálukig bizonyos időközönként egy buffot adnak minden életben lévő játékosnak, ami megnöveli méretüket, bonusz HP-t és sebzést ad nekik. Ha az ellenfél kapitánya halott, de a tiétek még él, gyakrabban kapjátok meg a buffot.
∙ A tábornok 6 HK-t ér, halálával véget ér a Csatamezőn dúló harc, és az őt legyőző oldal nyer.
∙ A robbantási szakértő megölésével bizonyos, a fő bázis bejáratánál lévő aknák nem respawnolnak.
Ezenkívül NPC boltosok és a küldetéseket adó szereplők vannak még az egyes bázisokban. De hogy ne unatkozzunk, még mobok is találhatók a térképen: trollok, troggok, a Szindikátus emberei, valamint kosok és farkasok, hogy csak a főbb nevezetességeket említsük. Ők javarészt ellenségesek velünk szemben, és valamilyen küldetés kötődik hozzájuk.

Visszatérve a tábornok legyőzéséhez, elsőként az ellenfél előretolt helyőrségét kell megsemmisíteni - ezt az ott lévő parancsnok megölésével érhetjük el. A helyőrség megsemmisülésével sok NPC-t bukik ellenfelünk. A helyőrség közelében található még egy temető és két torony. A temető ugyanúgy működik, mint Warsong Gulch-ban, egy apróságot leszámítva, bővebben pár mondattal arrébb. A tornyokban elképesztő lőtávval megáldott orvlövészek találhatók, sebzésük is igen magas, a torony bejáratát pedig további NPC-k védik, és néha egy parancsnok is van a védők között. A parancsnok megölésével a védők respawnolását kerülhetjük el, a torony megsemmisítéséhez pedig a tetőn lévő zászlót kell letépnünk. Ez 10 másodperces művelet, ha sebzést kapunk közben, akkor kezdhetjük elölről. Ha letéptük a zászlót, egy ideig meg kell akadályoznunk, hogy az ellenfél visszategye a saját zászlaját - sikerünk esetén ellenfelünk szegényebb lesz egy toronnyal. A temetőket is ugyanígy lehet elfoglalni. Amíg a temető semleges, senki sem respawnolhat ott. A tornyok elpusztítása 3 bonusz HK-t ér, tornyok illetve temetők birtoklása a játék végetértekor darabonként 3, illetve 1 HK-t jelent.
A helyőrség elpusztítása után minden ellenállást fel kell számolnunk az ellenfél bázisának bejáratáig, a tornyokat elpusztítva, a temetőket elfoglalva. Ebben a szakaszban nem árt megölni az ellenséges kapitányt sem - bár ő és a sleppje már elég húzós ellenfelek, sokkal könnyebb dolgunk lesz, ha nem ad buffot a konkurenciának, és még egy rakat NPC-vel is szegényebbek lesznek. Amúgy sem nagy kitérő a bázishoz vezető útról. 
Maga a bázis nem lesz egy sétagalopp. A védők itt már minimum 60. szintűek, charge-olnak, stunnolnak, szóval nagyon idegesítő alakok. A bejáratnál lefektetett esetleges aknákra is ügyeljünk - területre sebeznek (1500-2000-et), egy pár óvatlan lépés a különböző varázshasználók közelében és őket is magunkkal ránthatjuk a halálba. A fő bázison először a két tornyot érdemes kivonni a forgalomból ezután az elsősegély-állomás következik. (Ez egy temető, kvázi. Ezután csak a völgy bejáratánál respawnolhatnak a játékosok.) Ezt persze csak mondani egyszerű, kivitelezni annál nehezebb. Ha legfeljebb öttel vannak kevesebben az ellenfél játékosai, akkor csak egy speciális egység bevetésével érhetünk el sikert: gyalogsági, illetve lovastámadás vagy egy megidézett lény által (ezekről később). Magát a tábornokot már nem nagy kihívás legyőzni: ütni kell, amíg meg nem fekszik, semmiféle taktikára nincs szükség, csak 30-35, legalább 58. szintű játékosra. Az meg nyilván van, ha már idáig eljutottatok...


Küldetések 

Lássunk egy gyors összefoglalót az elérhető küldetésekről! Ezek teljesítésével növelhetjük megbecsültségünket az AV-beli frakcióknál, vagy az egész csapatunkra vonatkozó bonuszokat kaphatunk. A legalapvetőbb tudnivaló, hogy WG-hoz hasonlóan itt is kifoszthatjuk az ellenséges játékosok hulláit. (Ez FFA rendszerben megy, ebből jó sok vita szokott adódni, részletek egy későbbi cikkben.) Tőlük különböző, csak AV-ben szerezhető tárgyakat zsákmányolhatunk. A legjellemzőbbek: pénz, páncéltöredék, illetve, khm...faj-specifikus trófeák: kitépett szív, skalp, levágott fej, pata, hogy csak a gusztábbakat említsem. A trófeák közül három típust a bázisunkon lehet eladni egy ismételhető küldetés keretében, a negyedik fajtát a kapitány gyűjti (még egy ok, hogy megvédjük). A páncéltöredékeket szintén a bázison lehet leadni, a kovácsnál. Egyszeri teljesítésnél 10%-kal nagyobb lesz a páncélunk a következő harminc percre (a hatások nem adódnak össze, egy újabb teljesítés csak újraindítja a számlálót), ha elég sokat gyűjtenek össze az oldaladon harcolók, megnövekszik az NPC-k védelme. Van még néhány tárgy, ami nem több egy poénnál, ezeket akár el is dobhatjuk. Ezekkel a küldetésekkel semmi probléma nincs. Lássunk néhány összetettebbet! 


1. Korrak: Korrak egy benga nagy troll, aki a térkép közepén spawnol körülbelül egy órával saját halála vagy a játék kezdete után. Elég húzós darab, de 20-25 ember le tudja győzni. A probléma az, hogy előbb kell őt megtámadnunk, mint ellenfelünk, plusz valahogy azt is meg kéne akadályoznunk, hogy közben sushit csináljanak belőlünk "unatkozó" ellenlábasaink, mert arra kár is számítani, hogy türelmesen megvárják, míg végzünk. A legnagyobb probléma abból szokott adódni, ha a raid nagy része már megcsinálta a küldetést, de néhányan még nem. Amikor én vagyok a raid vezetője, akkor azt mondom, egyszer játékonként megölhetjük a trollt, de csak akkor, ha még nem tudtuk kiverekedni magunkat a Field of Strife-ról (a középső terület). Onnantól kezdve már csak annak árán ölhetjük meg Korrakot, hogy elveszítjük a nehezen kivívott pozícióinkat. Különösen akkor tapintatlan az "öljük meg Korrakot"-féle vinnyogás, ha egy frissen csatlakozott játékos akarja a már 3 órája harcolókat visszahúzni az ellenséges bázis bejáratától. Ami a személyes véleményem: amíg nem tud tevékenyen segíteni a harcban (ergo nincs meg legalább 58. szintű) addig nem is segítek senkinek. Más segíteni valakinek és más megcsinálni valamit helyette...

2. Gyalogsági támadás:
Ha elég utánpótlás-ládát gyűjtünk be a saját bányánkból vagy az ellenségéből, akkor gyalogsági támadást kérhetünk a szállásmesternél. Ahhoz, hogy parancsot is adhassunk a gyalogságnak, honored szintű megbecsültségre lesz szükségünk. Ha megöljük a bánya vezetőjét, akkor folyamatosan termelődik az utánpótlás, de az összehasonlíthatatlanul lassabb, mint a manuális gyűjtés.

3. Lovassági támadás:
Ez egy fokkal hatásosabb (és persze gyorsabb), mint a gyalogság. Megindításához farkasokat kell befognunk és kosok irháját gyűjtenünk a Hordánál, illetve ezek ellenkezőjét tenni a Szövetség színeiben.Honored megbecsültség kell hozzá, és a farkaskarám/pajta vezetőjénél kérhető. Tárgyak/hátasok leadása ugyanott. 

4. Ryson szeme:
A Winterax-trollok erődjéből kell kijuttatni Ryson szemét, majd visszaadni a Szindikátus helyi vezetőjének, Rysonnak. Innentől kezdve használhatjuk a Mindentlátó Szemet, ami humanoidok követése képességet ad és jelentősen megnöveli a távolságot, amin belül látjuk a lopakodó egységeket. Viszont mi is zölden világítani kezdünk, úgyhogy nem biztos, hogy annyira megéri...

5. Hordózható goblin favágó-gép
Szintén a Winteraxek tartják fogva azt a goblin mérnököt, aki kiszabadítása és RENGETEG fém, valamint egy körfűrész leadása után készít nekünk egyet a fenti gépek közül. A gép maga 60 elite, jópofa képességei és kemény sebzése van, mindenféle gyógyító mágia hat rá. Amíg irányítjuk, karakterünk nem mozdulhat, és zsákmányt sem szerezhet. A gép 3 nap után eltűnik a tárgylistából, viszont a küldetés megismétlése után megint használható.

6. Légi csapás
Ezt elég körülményes tető alá hozni, és az igazat megvallva nincs túl nagy hatása. A térképen összesen három ún. wing-commander van, mind az ellenség fogságában. Kiszabadításuk után haza kell őket kísérni a bázisunkra, ahol onnantól kezdve le lehet náluk adni az ellenféltől zsákmányolt húst (Horda) és medálokat (Szövetség). Ha elég gyűlt össze ezekből, akkor kapunk egy jelzőfényt, amit egy általuk megnevezett helyre elhelyezve kérhetjük a légicsapásokat. Miért mondtam, hogy haszontalan? Mert mire a kiszabadított wing-commanderek visszaérnek a bázisba és elhelyezed a jelzőfényt, egyáltalán el TUDOD helyezni, az érintett terület már szilárdan az ellenőrzésetek alatt áll. Legfeljebb egy hirtelen ellenséges áttörés esetén jutnak szerephez a griff/denevérlovasok, esetleg a temetők ellen irányuló "kommandós-akciókat" hiúsíthatják meg. Ami jó, de nem életbevágó...

7. Lokholar/Ivus
A fenti úriemberek elementálok, akiket az ellenféltől zsákmányolt vér (Horda) illetve kristályok (Szövetség) segítségével idézhetünk meg. E tárgyakat a megfelelő NPC-knek leadva készíthetjük elő az idézést. Ha elég kristály/vér gyűlt össze, az NPC elindul a központi területre, és elkezdi az idézést. 10 játékos segítsége szükséges ahhoz, hogy be is tudja fejezni. Az elementálok kb. 10 percig középen ácsorognak, majd megindulnak az ellenfél bázisa felé. Minden megölt ellenfél erősebbé teszi őket, ezt méretük növekedése is jelzi. Az elején még igencsak rászorulnak a védelmünkre, úgyhogy néhány pap vagy druida állandóan gyógyítsa őket!

 

logo2.JPG

Time
 
Alliance
 
ExactWoW szervere
 

ExactWoW/WoWscape Szerver:

 

Exact Szerver status: Online

WoWscape Server: Online

Letölthetők: Ventrilo; TeamSpeak2

Oldal szerkesztők:
Spybot
Vándor

MSN: exactwow@hotmail.com
E-MAIL: info@exactwow.hu

WoWRádió: Minden második héten, szombaton!

World of Warcraft Toplista

ExactWoW Szavazás

ExactWoW - Szavazz ránk!

World of Warcraft Free server

 

 

 

(bökj a képre!) 

World of Warcraft Private Server

WoWscape

 
WoW Magazin
 
Chat
Az oldal szabályai a chaten is érvényesek!
 
Lineage 2
 
Warcraft 3
 
Kalonline
 
Silkroad online
 
Mu online
 
Cabal online
 
Raid-WoW
 
Last Chaos
 
BetaTeszt

Beta testelj velünk!
Jellenlegi Béta testünk:

Sword of The New World

Havidijtalan és jó játék
Itt megtalaljatok.
Regisztrálás és töltsétek le.
Jó szorakozast mindenkinek.
 

 

 

 

 
Hasznos oldalak
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!