Az albbi kis szsszenetben megprblom sszefoglalni az Alterac Valley-vel kapcsolatos legfontosabb tudnivalkat, belertve azt is, milyen trggyal mihez kezdhetnk, s hogy milyen kldetsek elrhetek szmunkra. Nemcsak azoknak rdemes elolvasniuk, akik mg nem ismerik ezt a Csatamezt, hanem azoknak is, akik mr igen - k az esetleges tvedsek kijavtsval knnythetik meg az AV-s joncok dolgt.
Iterac Valley-ben maximum 40 fs, 51-60. szint jtkosokbl ll csapatok kzdenek egymssal. A legvgs cl az ellenfl tbornoknak meglse. Egy kzvetlen tmads tkletesen eslytelen, ezt teht lassacskn, az ellenfl vdelmt lpsrl-lpsre felszmolva kell elrni. Mieltt azonban kifejtenm ennek mikntjt, fussuk t, kivel is kell megkzdennk. Az ellenfl csapatt s persze a tidet is rengeteg NPC segti. Ezek nagy rszt az rjratoz katonk teszik ki. Mr a legvnyadtabbak is 54-55. szintek, sebzsk akkora, mint egy azonos szint elite mob, de a HP-juk "normlis". Mindkt oldalnak van tovbb 6 hadnagya, 4 parancsnoka, 1 robbantsi szakrtje, 1 kapitnya s 1 tbornoka. Mindegyikk meglse bizonyos mennyisg bonusz HK-t jelent, vagyis egy 60. szint karakterrt jr honor-mennyisget, ami nem oszlik meg a rsztvevk kztt, mindenki egynileg kapja. Emellett mindegyikk meglsnek tovbbi hatsai is vannak. ∙ A hadnagyok 1 HK-t rnek, s halluk utn bizonyos NPC-k nem respawnolnak. ∙ A parancsnokok 1 HK-t rnek, s halluk utn bizonyos NPC-k nem respawnolnak. (Aljuk nyilvn tbben tartoznak, mint egy hadnagy al.) ∙ A kapitnyok 3 HK-t rnek, halluk utn szmos NPC nem respawnol. A kapitnyok hallukig bizonyos idkznknt egy buffot adnak minden letben lv jtkosnak, ami megnveli mretket, bonusz HP-t s sebzst ad nekik. Ha az ellenfl kapitnya halott, de a titek mg l, gyakrabban kapjtok meg a buffot. ∙ A tbornok 6 HK-t r, hallval vget r a Csatamezn dl harc, s az t legyz oldal nyer. ∙ A robbantsi szakrt meglsvel bizonyos, a f bzis bejratnl lv aknk nem respawnolnak. Ezenkvl NPC boltosok s a kldetseket ad szereplk vannak mg az egyes bzisokban. De hogy ne unatkozzunk, mg mobok is tallhatk a trkpen: trollok, troggok, a Szindiktus emberei, valamint kosok s farkasok, hogy csak a fbb nevezetessgeket emltsk. k javarszt ellensgesek velnk szemben, s valamilyen kldets ktdik hozzjuk.
Visszatrve a tbornok legyzshez, elsknt az ellenfl elretolt helyrsgt kell megsemmisteni - ezt az ott lv parancsnok meglsvel rhetjk el. A helyrsg megsemmislsvel sok NPC-t bukik ellenfelnk. A helyrsg kzelben tallhat mg egy temet s kt torony. A temet ugyangy mkdik, mint Warsong Gulch-ban, egy aprsgot leszmtva, bvebben pr mondattal arrbb. A tornyokban elkpeszt ltvval megldott orvlvszek tallhatk, sebzsk is igen magas, a torony bejratt pedig tovbbi NPC-k vdik, s nha egy parancsnok is van a vdk kztt. A parancsnok meglsvel a vdk respawnolst kerlhetjk el, a torony megsemmistshez pedig a tetn lv zszlt kell letpnnk. Ez 10 msodperces mvelet, ha sebzst kapunk kzben, akkor kezdhetjk ellrl. Ha letptk a zszlt, egy ideig meg kell akadlyoznunk, hogy az ellenfl visszategye a sajt zszlajt - sikernk esetn ellenfelnk szegnyebb lesz egy toronnyal. A temetket is ugyangy lehet elfoglalni. Amg a temet semleges, senki sem respawnolhat ott. A tornyok elpuszttsa 3 bonusz HK-t r, tornyok illetve temetk birtoklsa a jtk vgetrtekor darabonknt 3, illetve 1 HK-t jelent. A helyrsg elpuszttsa utn minden ellenllst fel kell szmolnunk az ellenfl bzisnak bejratig, a tornyokat elpuszttva, a temetket elfoglalva. Ebben a szakaszban nem rt meglni az ellensges kapitnyt sem - br s a sleppje mr elg hzs ellenfelek, sokkal knnyebb dolgunk lesz, ha nem ad buffot a konkurencinak, s mg egy rakat NPC-vel is szegnyebbek lesznek. Amgy sem nagy kitr a bzishoz vezet trl. Maga a bzis nem lesz egy stagalopp. A vdk itt mr minimum 60. szintek, charge-olnak, stunnolnak, szval nagyon idegest alakok. A bejratnl lefektetett esetleges aknkra is gyeljnk - terletre sebeznek (1500-2000-et), egy pr vatlan lps a klnbz varzshasznlk kzelben s ket is magunkkal rnthatjuk a hallba. A f bzison elszr a kt tornyot rdemes kivonni a forgalombl ezutn az elssegly-lloms kvetkezik. (Ez egy temet, kvzi. Ezutn csak a vlgy bejratnl respawnolhatnak a jtkosok.) Ezt persze csak mondani egyszer, kivitelezni annl nehezebb. Ha legfeljebb ttel vannak kevesebben az ellenfl jtkosai, akkor csak egy specilis egysg bevetsvel rhetnk el sikert: gyalogsgi, illetve lovastmads vagy egy megidzett lny ltal (ezekrl ksbb). Magt a tbornokot mr nem nagy kihvs legyzni: tni kell, amg meg nem fekszik, semmifle taktikra nincs szksg, csak 30-35, legalbb 58. szint jtkosra. Az meg nyilvn van, ha mr idig eljutottatok...
Kldetsek
Lssunk egy gyors sszefoglalt az elrhet kldetsekrl! Ezek teljestsvel nvelhetjk megbecsltsgnket az AV-beli frakciknl, vagy az egsz csapatunkra vonatkoz bonuszokat kaphatunk. A legalapvetbb tudnival, hogy WG-hoz hasonlan itt is kifoszthatjuk az ellensges jtkosok hullit. (Ez FFA rendszerben megy, ebbl j sok vita szokott addni, rszletek egy ksbbi cikkben.) Tlk klnbz, csak AV-ben szerezhet trgyakat zskmnyolhatunk. A legjellemzbbek: pnz, pncltredk, illetve, khm...faj-specifikus trfek: kitpett szv, skalp, levgott fej, pata, hogy csak a gusztbbakat emltsem. A trfek kzl hrom tpust a bzisunkon lehet eladni egy ismtelhet kldets keretben, a negyedik fajtt a kapitny gyjti (mg egy ok, hogy megvdjk). A pncltredkeket szintn a bzison lehet leadni, a kovcsnl. Egyszeri teljestsnl 10%-kal nagyobb lesz a pnclunk a kvetkez harminc percre (a hatsok nem addnak ssze, egy jabb teljests csak jraindtja a szmllt), ha elg sokat gyjtenek ssze az oldaladon harcolk, megnvekszik az NPC-k vdelme. Van mg nhny trgy, ami nem tbb egy ponnl, ezeket akr el is dobhatjuk. Ezekkel a kldetsekkel semmi problma nincs. Lssunk nhny sszetettebbet!
1. Korrak: Korrak egy benga nagy troll, aki a trkp kzepn spawnol krlbell egy rval sajt halla vagy a jtk kezdete utn. Elg hzs darab, de 20-25 ember le tudja gyzni. A problma az, hogy elbb kell t megtmadnunk, mint ellenfelnk, plusz valahogy azt is meg kne akadlyoznunk, hogy kzben sushit csinljanak bellnk "unatkoz" ellenlbasaink, mert arra kr is szmtani, hogy trelmesen megvrjk, mg vgznk. A legnagyobb problma abbl szokott addni, ha a raid nagy rsze mr megcsinlta a kldetst, de nhnyan mg nem. Amikor n vagyok a raid vezetje, akkor azt mondom, egyszer jtkonknt meglhetjk a trollt, de csak akkor, ha mg nem tudtuk kiverekedni magunkat a Field of Strife-rl (a kzps terlet). Onnantl kezdve mr csak annak rn lhetjk meg Korrakot, hogy elvesztjk a nehezen kivvott pozciinkat. Klnsen akkor tapintatlan az "ljk meg Korrakot"-fle vinnyogs, ha egy frissen csatlakozott jtkos akarja a mr 3 rja harcolkat visszahzni az ellensges bzis bejrattl. Ami a szemlyes vlemnyem: amg nem tud tevkenyen segteni a harcban (ergo nincs meg legalbb 58. szint) addig nem is segtek senkinek. Ms segteni valakinek s ms megcsinlni valamit helyette...
2. Gyalogsgi tmads: Ha elg utnptls-ldt gyjtnk be a sajt bnynkbl vagy az ellensgbl, akkor gyalogsgi tmadst krhetnk a szllsmesternl. Ahhoz, hogy parancsot is adhassunk a gyalogsgnak, honored szint megbecsltsgre lesz szksgnk. Ha megljk a bnya vezetjt, akkor folyamatosan termeldik az utnptls, de az sszehasonlthatatlanul lassabb, mint a manulis gyjts.
3. Lovassgi tmads: Ez egy fokkal hatsosabb (s persze gyorsabb), mint a gyalogsg. Megindtshoz farkasokat kell befognunk s kosok irhjt gyjtennk a Hordnl, illetve ezek ellenkezjt tenni a Szvetsg szneiben.Honored megbecsltsg kell hozz, s a farkaskarm/pajta vezetjnl krhet. Trgyak/htasok leadsa ugyanott.
4. Ryson szeme: A Winterax-trollok erdjbl kell kijuttatni Ryson szemt, majd visszaadni a Szindiktus helyi vezetjnek, Rysonnak. Innentl kezdve hasznlhatjuk a Mindentlt Szemet, ami humanoidok kvetse kpessget ad s jelentsen megnveli a tvolsgot, amin bell ltjuk a lopakod egysgeket. Viszont mi is zlden vilgtani kezdnk, gyhogy nem biztos, hogy annyira megri...
5. Hordzhat goblin favg-gp Szintn a Winteraxek tartjk fogva azt a goblin mrnkt, aki kiszabadtsa s RENGETEG fm, valamint egy krfrsz leadsa utn kszt neknk egyet a fenti gpek kzl. A gp maga 60 elite, jpofa kpessgei s kemny sebzse van, mindenfle gygyt mgia hat r. Amg irnytjuk, karakternk nem mozdulhat, s zskmnyt sem szerezhet. A gp 3 nap utn eltnik a trgylistbl, viszont a kldets megismtlse utn megint hasznlhat.
6. Lgi csaps Ezt elg krlmnyes tet al hozni, s az igazat megvallva nincs tl nagy hatsa. A trkpen sszesen hrom n. wing-commander van, mind az ellensg fogsgban. Kiszabadtsuk utn haza kell ket ksrni a bzisunkra, ahol onnantl kezdve le lehet nluk adni az ellenfltl zskmnyolt hst (Horda) s medlokat (Szvetsg). Ha elg gylt ssze ezekbl, akkor kapunk egy jelzfnyt, amit egy ltaluk megnevezett helyre elhelyezve krhetjk a lgicsapsokat. Mirt mondtam, hogy haszontalan? Mert mire a kiszabadtott wing-commanderek visszarnek a bzisba s elhelyezed a jelzfnyt, egyltaln el TUDOD helyezni, az rintett terlet mr szilrdan az ellenrzsetek alatt ll. Legfeljebb egy hirtelen ellensges ttrs esetn jutnak szerephez a griff/denevrlovasok, esetleg a temetk ellen irnyul "kommands-akcikat" histhatjk meg. Ami j, de nem letbevg...
7. Lokholar/Ivus A fenti riemberek elementlok, akiket az ellenfltl zskmnyolt vr (Horda) illetve kristlyok (Szvetsg) segtsgvel idzhetnk meg. E trgyakat a megfelel NPC-knek leadva kszthetjk el az idzst. Ha elg kristly/vr gylt ssze, az NPC elindul a kzponti terletre, s elkezdi az idzst. 10 jtkos segtsge szksges ahhoz, hogy be is tudja fejezni. Az elementlok kb. 10 percig kzpen csorognak, majd megindulnak az ellenfl bzisa fel. Minden meglt ellenfl ersebb teszi ket, ezt mretk nvekedse is jelzi. Az elejn mg igencsak rszorulnak a vdelmnkre, gyhogy nhny pap vagy druida llandan gygytsa ket! |