Szörnyek
Azok a lények, amelyek semelyik oldalhoz sem tartoznak. A játék jelentős részében velük kell harcolni. Lehetnek szelídek (Passive) vagy ellenségesek (Hostile). Minden szörnynek van "szintje", amely azt mutatja meg, melyik tapasztalati szinten érdemes megölni őket. A jóval alacsonyabb szintű szörnyekért nem jár tapasztalati pont. A legerősebb ellenfelek úgynevezett "elit" (Elite) szörnyek. Egy elit szörnyet jóval nehezebb megölni, mint egy vele azonos szintű másik szörnyet.Vannak még a "ritka" (rare) szörnyek, amelyek jóval kevesebbszer fordulnak elő a játékban, mint az általános szörnyek.
A szörnyek, típusuk szerint, lehetnek:
- Állatok (Beast)
- Humanoidok (Humanoid)
- Élőholtak (Undead)
- Elementálok (Elemental)
- Démonok (Demon)
- Sárkányok (Dragonkin)
- Gépek (Mechanical)
- Egyik kategóriába sem sorolható lények
Mivel a World of Warcraft egy MMORPG ezért a legfontosabb dolog/gok a játékban a másik a játékos(ok). Általában minden játékossal van egy kapcsolatod, lehet ez: - Másik birodalomban játszó - másik frakcióban (horda/szövetség) - Utálod (ignore) - Te birodalmadban játszó - Láttad őt, instancezel (lásd lent), whisperezel (üzensz neki) vele (party) - Ugyanez (raid) - Barát (friend) vagy klánodtagja Egy játékos lehet PvP enabled illetve disabled (engedélyezett és nem engedélyezett). Így a horda megtámadhatja őt a saját területén is (szövetségi területek/horda területek) A másik játékos lehet erősebb, gyengébb nálad, ugyanolyan tulajdonságai lehetnek, mint neked.
Nem Játékos Karakterek
A Nem Játékos Karakterek (Non-Player Characters, NPC) azok a szereplők, akiket nem a játékosok irányíthatnak. Szemben a szörnyekkel, ők vagy a Szövetséghez, vagy a Hordához, vagy egy harmadik, de semleges oldalhoz tartoznak. Az alábbi típusokba sorolhatók:
- Megbízók (Questgivers) – Tőlük lehet felvenni a küldetéseket. Az oktatók, kereskedők vagy az őrök némelyike lehet egyben megbízó is.
- Őrök (Guards) – Ők őrzik a városokat és a táborokat. Megtámadásuk automatikusan bekapcsolja a PvP módot.
- Kereskedők (Vendors) – Náluk lehet eladni, illetve vásárolni bizonyos tárgyakat.
- Oktatók (Trainers)
- Kaszt – Tőlük lehet új, kasztra jellemző képességeket tanulni.
- Fegyver – Náluk lehet a különféle fegyvertípusok használatát megtanulni.
- Foglalkozás – Tőlük lehet foglalkozásokat tanulni, illetve fejleszteni azokat.
- Hadvezérek (Battlemasters) – Náluk lehet jelentkezni csatákba.
- Árverezők (Auctioneers) – Ők vezetik az árveréseket.
|
|
Foglalkozások
A karakterek, a kasztjukból következő tanulhatnak különböző foglalkozásokat. Maximum két főfoglalkozásuk (Main Professions) lehet, azonban a másodlagos képzettségek (Secondary Skills) mindegyikét megtanulhatják.
- Főfoglalkozások:
- Nyúzás (Skinning) – A megölt állatok bőrének nyersanyagként való begyűjtése. Szükséges hozzá egy nyúzókés (Skinning knife).
- Bányászat (Mining) – A fémércek begyűjtése. Szükséges hozzá egy csákány (Mining pick).
- Növénygyűjtés (Herbalism) – A növények begyűjtése.
- Alkímia (Alchemy) – Varázsitalok főzése. Nyersanyagként főleg növényeket használ.
- Kovácsmesterség (Blacksmithing) – Fegyverek és páncélok készítése. Nyersanyagként főleg fémeket használ.Szükséges hozzá egy kalapács (Blacksmithing hammer).
- Gépészet (Engineering) – Puskák, bombák és egyéb szerkezetek készítése. Nyersanyagként főleg fémeket használ.
- Bőrmívesség (Leatherworking) – Bőrvértek és táskák készítése. Nyersanyagként főleg bőrt használ.
- Szabás-varrás (Tailoring) – Ruhák és táskák készítése. Nyersanyagként a humanoid ellenfelekről felszedhető ruhaanyagot használja.
- Bűvölés (Enchanting) – Fegyverek és páncélok megbűvölése, varázspálcák készítése.
- Ékszerészet (Jewelcrafting) – Nyakláncok, gyűrűk, fülbevalók és ékkövek gyártása. Szükséges hozzá egy ékszerész-készlet (Jeweler's Kit).
- Másodlagos képzettségek
- Halászat (Fishing) – Halak gyűjtése. Szükséges hozzá egy horgászbot (Fishing pole).
- Elsősegély (First aid) – A sebek bekötözése, és ily módon gyorsabban való meggyógyítása. A kötés ruhaanyagból készül.
- Sütés-főzés (Cooking) – Ételek készítése, elsősorban állatok húsából és halakból.
Étel-ital
Ha a karakternek az Életereje vagy a Manája lecsökken, a pihenés során feltöltheti azokat. Az Életerőt az ételek, a Manát pedig az italok gyógyítják fel. Harc közben azonban sem enni, sem inni nem lehet. A karakter továbbá képes egyszerre enni és inni.
Páncélzat
A karakter által viselt ruhadarabok, amellett hogy "pajzsot" adnak, általában (a fegyverekhez hasonlóan) erősítik a karakter tulajdonságait vagy adnak valamilyen különleges képességet.
A páncélzat egy darabja anyaga szerint lehet:
- Ruha (Cloth)
- Bőrvért (Leather)
- Láncvért (Mail)
- Fémvért (Plate) (esetleg lemezvért? a láncvért is lehet fémből...)
Az egyes kasztok az alábbiak közül nem viselhetik bármelyiket: a papok, a varázslók és a boszorkánymesterek legfeljebb ruhát, a zsiványok, a vadászok, a sámánok és a druidák bőrvértet, a harcosok és a paplovagok láncvértet hordhatnak, 40. szinten pedig a vadászok és a sámánok megtanulhatják a láncvért, a harcosok és a paplovagok pedig a fémvért viselését.
Fegyverek
Egy karakter maximum két közelharci (melee) és egy távolharci (ranged) fegyvert használhat. A különböző kasztok alapvetően különböző típusú (weapon class) fegyvereket használnak. A karakter csak olyan típusú fegyvert képes használni, amit képzetten forgat, de megtanulhatja más típusú fegyverek használatát is. Számos fegyveren van olyan varázslat (enchant), amely erősíti a karakter tulajdonságait, vagy valamilyen különleges képességet ad.
A legfontosabb fegyvertípusok:
- Közelharci
- Kard (Sword)
- Tőr (Dagger)
- Fejsze (Axe)
- Buzogány (Mace)
- Bot (Staff)
- Lándzsa (Polearm)
- Ökölfegyver (Fist weapon)
- Pajzs (Shield)
- Távolharci
- Íj (Bow)
- Puska (Gun)
- Varázspálca (Wand)
- Számszeríj (Crossbow
Tárgyak
A játék során szerezhető tárgyak némelyike úgynevezett "hulladék" (trash), de vannak olyan tárgyak is, amelyeket a karakter használni képes, például fegyverek (Weapons), páncélzat (Armor) vagy a különböző foglalkozásokhoz használt alapanyagok (Reagents). A tárgyakat, amennyiben nem szükségesek valamely küldetéshez (ezek az ún. Quest Itemek), el lehet adni kereskedőknek (Vendor) vagy más játékosoknak. Bizonyos tárgyakat kereskedőknek el lehet adni, viszont más játékosoknak nem, ezeket Soulbound (lélekhez kötődő) jelzővel illetik. A szín, amellyel a tárgy nevét kiírják, jelzi a tárgy erősségét. Ezek (a leggyengébbtől a legerősebbig): szürke, fehér, zöld (uncommon item), kék (rare item), lila (epic item), narancssárga (legendary item) illetve piros (artifact). Az utóbbi még nem került be a játékba.
Felszerelés
A játékos számos tárgyat szedhet fel küldetései során. Ezek alkotják a Felszerelést (Inventory). A Felszerelésbe csak korlátozott számú tárgy fér, ezt a számot táskák (Bag) felszedésével lehet bővíteni. A karakter a hátizsákja mellett maximum 4 táskát vihet magával, amelyekbe 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18 vagy 20 illetve 24(Burning Cruasedeben) tárgy férhet. Emellett speciális táskákat lehet szerezni a nyilak, a puskagolyók, lélek szilánkok, illetve a gyógynövények, ércek, bűvöléshez használatos alapanyagok, ékszerész alapanyagok számára.
A felszerelésnek részét képezi a karakter pénze is, ez lehet réz-, ezüst-, vagy aranypénz. 100 rézpénz ér egy ezüstpénzt, 100 ezüst pedig egy aranyat. A felszerelésben ez nem foglal külön helyet.
Tapasztalati Pontok és Tapasztalati Szintek
A játék során a karakternek különféle küldetéseket kell végrehajtani és szörnyeket kell legyőzni. Ezekért Tapasztalati Pontokat (Experience Point) kap. Kellően magas számú Tapasztalati Pont összegyűjtése után eggyel magasabb Tapasztalati Szintre (Experience Level) lép, ahol a tulajdonságai erősödnek, és újabb képességeket és varázslatokat tanulhat. Minden játékos 1-es tapasztalati szinten indul. A legmagasabb elérhető Tapasztalati Szint az eredeti játékban 60-as, míg a kiegészítőben 70-es.
|